Det är inte ytan det handlar om, utan innehållet!

Svensken har en fallenhet för att bedöma folk utifrån ytliga attribut därför vi saknar äkta BRUZ. Här där jag befinner mig blir direktören på ytan inte behandlad på något annat sätt än den prostituerade kvinnan, båda är människor.

Begår någon av dem brott kan vi läsa om det i tidningen och de namnges för att vi alla ska få ta del. Få döms eftersom direktörem ”bättre” människor som ska ”rädda” och de prostituerade betraktas som ett offer.
Då någon feminist hoppadar in handlar det om äkta jämställdhet för direktören i BMW:n som också är säljare av tjänster.
I Sverige har vi  inriktat oss på att göra alla lika och vi ska ha jämlikhet. Ingen ska behandlas annorlunda, förutom kvinnorna utifrån könsmaktsordningen, och då det är ingen ”skillnad” mellan mäns och kvinnors brott. Vist råder det  BRUZ kring vad som får köpas och säljas men om en kvinna säljer och en man köper blir mannen straffad.
Sverige hålla på med är en kontig utopi och någon form av konstig ideologisk BRUZ.

Sverige är landet som drömmer om att exportera vårt system och tankar till platser där de aldrig kommer att fungera. Man kan inte lagstifta fram moral eller BRUZ och det vet alla utom svenskar.

Sverige har lika lön fast i dubbla system. ”Bra människor ska ha bra betalt! Dåliga människor ska inte få mer än vad nödvändigt.” Folk uppför sig och håller med för de vill ha bra betalt! Jag håller precis på och lär mig BRUZ av min vän arbetsgivaren. Den som inte är lydig och lever i underdånigt BRUZ är snart slängd på bar backe är det nya arbetarpartits mantra som nu hamras in av arbetsgivaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0